Ett 25-årsförfirande

God kväll!

På fredag fyller jag 25 år, det känns fantastiskt och spännande. Jag älskar att fylla år, det är min absoluta favoritdag på året.

Eftersom jag ska resa iväg på själva dagen så ville jag fira lite i förväg på jobbet. Jag bestämde mig därför för att baka jättemycket tårta och bjuda alla som jobbar på sommaren. Jag bakade den på vårt veckomöte som är på tisdagar, så det var några dagar tillgodo.

Jag tycker det är himla fint att skapa god stämning på min arbetsplats. Kanske hade inte vem som helst varit lika exalterad att få bjuda på tårta som jag, men det är något som kittlar i mig när jag gör andra glada.

Det är även sista veckan på sommarskolan, och hur konstigt det än är så börjar höstterminen igen på måndag, och sommaren drar sig längre och längre bort igen. Så en somrig tårta med vaniljkräm, hallon och bigarråer passade alldeles perfekt!

IMG-20160726-WA0002

Tack P för bilden! 


Good evening!

I turn 25 on Friday, which feels amazing and exciting. My birthday is my favorite time of the year, I just love it so much.

Since I am traveling on the actual birthday, I wanted to pre-celebrate at work. I therefore decided to bake a lot of cake and offer all of my colleagues who are working with me this summer. I made it for our week meeting which is on Tuesdays, so I had some days left until D-day.

I enjoy the idea of making work a nice and fun place to work at. Most people might not have been as excited to bake a cake for their work place as I was, but something tingles within me when I make others happy. It is also the last week of summer school and despite the sun still beaming, the fall term starts on Monday. Summer is leaving us for everyday that is passing.

So, baking a summer tasting cake with vanilla cream, raspberries, and cherries was the right thing to do!

Leave a Reply

