Efter semestern

Efter en liten radioskugga här på bloggen så är jag äntligen tillbaka. Jag passade på att ta lite semester under veckan där det var möjligt under sommaren, vilket nog behövdes mer än man själv kan tänka sig.

Sommarskolan är alltså slut för i år, jag ett år äldre och idag är första dagen på höstterminen för mig. Jobbmässigt alltså, än dröjer det några veckor innan högskolans termin startar och det är knappt greppbart hur mycket jag längtar efter detta.

I födelsedagspresent önskade jag mig en ny Filofax. Jag har använt en tidigare som varit i dåligt skick och i lite knepig storlek, och jag tänkte att man bara fyller ett kvarts sekel en gång i livet. Till min stora lycka fick jag precis den jag önskat mig och den kommer ni att se en hel del av här på bloggen. Jag använder den till både kalender men även antecknings, – budgets – och skriva-listor-verktyg.  Där kommer jag även att spåna på idéer till blogginlägg och annat smått och gott.

wp_20160809_15_39_19_pro

En Filofax Malden i A5-storlek. Så förälskad i den! / My new Filofax Malden in A5 size. I’m in love! 

På tal om idéer, så undrar jag om ni önskar er något särskilt typ av inlägg? Som kanske handlar om en viss sak inom mitt jobb eller mina studier? Som ni funderat på men inte vetat vem ni ska fråga? Skriv gärna en kommentar i sådana fall! Alla tips är välkomna!

Ikväll ska jag träffa min klass igen efter drygt sex veckor ifrån dem, och hjälp vad jag saknat dem! Det ska bli så himla spännande att se vad de gjort i sommar och, framförallt, hur det har gått med svenskan. Har de glömt bort det under sommaren eller har de tränat på det?

Jag kommer att småstarta terminen med en liten tillbakablick över min sommar, för att sedan återknyta till deras upplevelser och äventyr.

Den finaste bilden jag har från i sommar var när jag fick klappa världens sötaste uggla i England. En bra liten födelsedagspresent må jag säga.

13926032_10154242114985569_629153011859877969_o

Titta vad söt ugglan är! / Look at how cute this owl is!


After a brief vacation from the blog, I am finally back. I managed to have a bout a week of relaxation, which was much needed.

The summer school has ended, I am one year older, and today is the first day of the fall term for me. At least from a job perspective. I still have a few weeks before my term at university starts again, and words can not describe how excited I am!

As a birthday present I wished for a new Filofax. I have previously used an old one which was not in the best condition or the best size, and I thought that since one only turns a quarter of a century once in a lifetime, I might as well wish for an new one. Imagine my surprise when, early in the morning, I opened my gift and there it was. A beautiful new Filofax. You are going to see it on the blog, quite a lot. I use it as my calendar, but also for notes, budget and writing lists. I will also have a special “Blog”-section where I will come up with ideas for blog posts and such.

Speaking of ideas, I am wondering if you want me to write a post about something in specific? Something that might have to do with my studies or my work? That you have thought of but have not asked? Please write me a comment! I appreciate all the feedback!

Tonight, I will finally meet my class again. I have not seen them for six weeks, and my goodness, I have missed them so much! It is going to be so nice to see them again and hear about their summer, but most importantly, I want to know how they are managing their Swedish. Have they forgotten all about it during summer? Or have they practiced?

I am going to kick this term off with a flashback of my own summer adventures, in order to lay a foundation for their discussions during class.

I just have to show you, my most memorable photo taken during the summer, was when I had the opportunity to pet the  cutest owl in the world. I was in England at a festival and this was such a lovely little birthday gift.

 

Leave a Reply

